Samsung wasmachine storing 5D: te veel schuim in de trommel
Toont het display van uw Samsung wasmachine storing 5D? Dit duidt erop dat er te veel schuim in de trommel aanwezig is. Vaak is het mogelijk deze storing zelf te verhelpen, zonder hulp van een witgoed monteur.
1. De oorzaak van Samsung wasmachine storing 5D
Samsung wasmachine foutmelding 5D kan verschillende oorzaken hebben. Mogelijk heeft u een waspoeder gebruikt, welke bedoeld is voor de handwas. Gebruikt u dit poeder in de wasmachine, leidt dit tot een verhoogde productie van schuim. Ook poeder of wasmiddel van een slechte kwaliteit kan Samsung wasmachine foutmelding 5D veroorzaken. Dit wasmiddel schuimt veel meer dan alternatieven van een hoge kwaliteit. Een derde oorzaak van deze storing is het gebruiken van te veel wasmiddel.
2. Zelf de wasmachine storing oplossen
Met onderstaand stappenplan kunt u proberen Samsung wasmachine foutcode 5D zelf te verhelpen.
- Stap 1: schakel de wasmachine volledig uit. Wacht tot de deur van de wasmachine geopend kan worden.
- Stap 2: open de deur van de Samsung wasmachine en probeer het schuim enigszins weg te nemen.
- Stap 3: wacht tot het resterende schuim in de trommel bezinkt. U kunt de trommel eventueel afnemen met een doek en het apparaat opnieuw inschakelen.
- Stap 4: draai voor de zekerheid een programma zonder wasmiddel toe te voegen. Het resterende wasmiddel in de machine wordt zo afgevoerd.
3. Laat een witgoed monteur de storing oplossen
Mocht de foutcode op het display van de Samsung wasmachine niet verdwenen zijn na het uitvoeren van bovenstaand stappenplan, dan is het inschakelen van een witgoed monteur verstandig. Een witgoed specialist kan de wasmachine voor u nalopen op schade aan onderdelen en deze waar nodig vervangen. Ook kan de witgoed monteur u adviseren over het te gebruiken wasmiddel. Een nieuw voorkomen van Samsung wasmachine foutmelding 5D kan zo voorkomen worden.