AEG vaatwasser storing I40: waterniveauproblemen
Als u op het display van uw AEG vaatwasser storing I40 ziet staan betekent dit dat er problemen zijn met het waterniveau van de vaatwasser. Vervelend genoeg zijn er in deze situatie slechts twee dingen die u kunt doen.
1. De oorzaak van AEG vaatwasser storing I40
De sensor in de AEG vaatwasser merkt dat er iets niet in orde is. Dit kan zijn dat het waterniveau niet goed is of er kan een probleem zijn met de sensor. In dit laatste geval dient deze sensor vervangen te worden.
2. Zelf de vaatwasser storing oplossen
Het waterniveau stijgt vaak door een verstopping. Het is slim om daarom de volgende twee zaken te controleren:
- U kunt uw filters reinigen. Deze filters kunt u zelf losmaken en goed schoonmaken. Let er wel op dat u deze op de juiste manier terugplaatst zoals deze erin zaten. Een tip is dan ook om er van tevoren even een foto van te maken, zodat u later precies nog weet hoe u deze filter(s) terug moet plaatsen in de vaatwasser.
- U kunt ook de zeef van uw vaatwasser nog even goed controleren en eventueel reinigen als dit nodig is. Na deze reiniging (zowel van de zeef als van uw filters moet u de vaatwasser even opnieuw opstarten en vervolgens kunt u dan zien of de foutmelding is verdwenen.
3. Een witgoed monteur de storing op laten lossen
Is er geen sprake van een stijgend waterniveau? Dan heeft de sensor een storing. Dit is lastig om zelf op te lossen. In dat geval is het advies om telefonisch via Twistoo contact met een monteur op te nemen of om de storing I40 van uw vaatwasser te melden via het contactformulier. Een van de aangesloten Twistoo witgoed monteurs komt u dan zo snel mogelijk helpen. Dankzij de jarenlange ervaring van de monteurs en vakkundige dienstverlening weet u dat elke storing verholpen kan worden.