ClickCease

AEG vaatwasser storing I10

AEG vaatwasser storing I10: krijgt geen water

Geeft uw AEG vaatwasser storing I10 aan? Deze foutcode betekent dat de vaatwasser geen water krijgt. Dit kan komen doordat de watertoevoerkraan niet voldoende (of geen) water levert. Wij vertellen u graag meer over een vaatwasser die geen water meer krijgt:

  1. De oorzaak van deze storing
  2. Zelf de storing oplossen
  3. De storing op laten lossen

 1.   De oorzaak van AEG vaatwasser storing I10

Als de storing I10 op het display van uw AEG vaatwasser verschijnt, wil dit zeggen dat de vaatwasser geen water meer krijgt. Dit kan verschillende oorzaken hebben, zoals:

  • De toevoerkraan is verkalkt en moet vervangen worden. Dit kunt u meestal herkennen doordat u de kraan met moeite open kunt draaien of dat u de kraan maar een kleine slag open kunt draaien.
  • De toevoer of afvoerslang is beklemd. Bij de inbouw van afwasautomaten kan het voorkomen dat de toevoer en afvoerslang beklemd raken achter het apparaat. Hierdoor wordt de waterdruk te laag is. Als u denkt dat dit het geval is, dan kunnen onze experts u het beste helpen.
  • Als de afwasautomaat niet een eigen afvoer heeft, dan kan deze ook op de afvoer van de spoelbak zijn aangesloten, dat is meestal via een zijaansluiting van de sifon. Het kan voorkomen dat de monteur tijdens de installatie van uw afwasautomaat per abuis vergeet om de stankafsluiter van deze zijaansluiting weg te halen. Dit zorgt er weer voor dat de afwasautomaat zijn water niet kwijt kan. Vervolgens wordt de aquacontrol beveiliging geactiveerd. De waterinname wordt dan geblokkeerd en als u dan de stankafsluiter verwijdert of laat verwijderen, dan kan de machine zijn water weer kwijt.
  • Watertoevoerkraan levert niet voldoende (of geen) water. Deze oorzaak zou u zelf op kunnen lossen, door het stappenplan hieronder te doorlopen.

 2.   Zelf de vaatwasser storing oplossen

AEG vaatwasser storing I10

De laatste oorzaak kunt u zelf proberen te verhelpen door het volgende stappenplan te volgen:

  1. U kunt de toevoerslang van de kraan losdraaien
  2. Vervolgens kunt u controleren of er water uit de kraan komt en natuurlijk of dit voldoende water is.
  3. Dit kunt u controleren, de maatstaf die meestal in dit soort gevallen wordt gebruikt is een emmer. Een emmer met een inhoud van 10 liter zou binnen 1 minuut moeten kunnen worden gevuld.
  4. Als dit niet het geval is, dan kunt u via Twistoo contact opnemen met een witgoed monteur.

 3.   Laat een witgoed monteur de storing oplossen

U kunt een AEG vaatwasser met de storing I10 proberen zelf te repareren met het bovenstaande stappenplan. Als de vaatwasser geen water blijft opnemen en het lukt u niet om het zelf op te lossen, dan is ons advies om contact met een van onze aangesloten witgoed monteurs op te nemen of om de storing te melden via het formulier.

Neem contact op met onze monteur
Vind een Twistoo monteur in uw woonplaats*
Menu